onsdag den 18. august 2010

360 grader bjerge

De første par dage gik med introgrill og pinligheder, og jeg fik sneget mig lidt rundt på campus og luret. Se her:



Skilt med græs på giver indtryk af der er herre mange steder at gå hen.

En parkeret slæde
Bygningen jeg bor i

Bygningen jeg ville ønske jeg boede i

Floden Glomma i min baghave

Broen til Arnesens landhandleri. Den er mestendels lavet af træ og ryster når der kører biler på den.

Arnes flade skur med to rækker mad og kolonialvarer. Det er skrækkeligt dyrt og en deprimerende tidslomme udi retro produkter. Arne er typen der lige giver den åbne ris-pakke lidt gaffa og sælger den til samme pris.

Her er min første bon. Jeg var inde i Arne længe, for at lure hvad han havde, kilopriser og oversætte små hjemmelavede norske skilte. Den 1 meter grønt der var, var hurtigt overstået, men jeg brugte lang tid på at finde noget pålæg. Købte hvad der viste sig at være ækelt tyndt og tørt rugbrød og noget fåre-salami til. Jeg har aldrig spist noget klammere i mit liv. Det skulle lige være gedeost.

3 kommentarer:

  1. Hva' satan er gjovik-lefse? Det lyder frækt.

    SvarSlet
  2. Det er super frækt norsk fladbrød, der er sådan lidt moist, ligner firkantede pandekager og er lavet af 100% potatis.

    SvarSlet